Šalvěj hispánská se dá sehnat pod názvem chia semínka. Možná jste o nich slyšeli, možná ne. Jejich sílu objevili už Mayové před 5000 lety. Čím jsou tak významná a proč byste je měli jíst i vy každý den? A jak si je připravit?

DSC_0120-1024x680

 

 

Pro sportovce i diabetiky

Chia semínka zařazují do svého jídelníčku hlavně sportovci, kteří z nich čerpají energii. Navíc si je oblíbili pro jejich neutrální chuť a rychlou stravitelnost. Zároveň si získávají oblibu u lidí trpících cukrovkou. Chia semínka mají totiž schopnost regulovat hladinu cukru v krvi. Spekuluje se o tom, že by mohlo jít o přírodní lék na cukrovku typu 2.

Chia při hubnutí

Tím, že jsou tato semínka rychle stravitelná, ale přesto vydatně zasytí na dlouhou dobu, jsou vhodná pro lidi, kteří potřebují shodit pár kilo. Chia dokonce snižují chuť na sladké, a to právě tím, že udrží hladinu cukru v krvi v normě i bez tabulky čokolády.

Jak chia připravit?

Jelikož jde o suchá semínka, nejí se jen tak po lžičkách. Nejčastější variantou, jak je konzumovat, je přidat 1-2 lžíce semínek do mléka či vody. Když je necháte chvíli odstát, vytvoří se gel, který je bez chuti i bez zápachu, ale konzumuje se dobře. Gel z chia semínek vám vydrží v lednici klidně i 10 dní, proto se nebojte chystat si zdravé svačiny dopředu.

Puding jako snídaně, svačina i večeře

Tento puding je nejlepší připravovat den dopředu, aby se vytvořil opravdu hustý gel. Vše, co budete potřebovat, jsou chia semínka, mléko, med (či jiné sladidlo) a ovoce. Postup je následující: Chia semínka nasypeme do misky a zalejeme mlékem – stačí 2 lžíce chia semínek na jeden hrnek mléka. Poté nechce semínka odstát asi na 15 minut. Stačí jen přidat med a poté misku vložit do lednice přes noc. Druhý den už stačí vzniklý puding rozmixovat s vaším oblíbeným ovocem a puding je na světě!

 

Spread the love

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

ten − two =