Porsche 356

Porsche nepředstavuje jen symbol luxusu a dobové krásy, ale stal se také synonymem pro sportovní automobily a závodní auta. Značka nese jména zakladatelů společnosti Ferdinanda Porscheho a jeho syna, kteří společně založili firmu v roce 1948. Jádrem výroby byl rakouský Gmünd. Dříve, než započala druhá světová válka, vznikla v Německu automobilka, dnes známá jako Volkswagen, kterou se Porsche inspiroval. Pokud porovnáme model Volkswagen Brouk a první Porsche, najdeme hned několik shodných znaků, jako typická kulatá přední světla nebo zaoblený tvar přední kapoty.

Během prvních dvou let automobilky bylo v Gmündu vyrobeno pouhých 46 automobilů, založené na hliníkové karosérii, zatímco novější automobily měly karosérii ocelovou.

Od roku 1950 se výroba přesunula do města Zuffenhausen u Stuttgardu. O rok později byla výroba rozšířena o další tři motory, z nichž největší měl obsah okolo 1 300ccm. Rok 1953 byl důležitým rokem pro automobilku, která uvedla na trh Speedster.

Porsche není jen symbol

Speedster byl průkopníkem pro model Porsche 356 Convertible D, který ho následoval od roku 1958 a objem válců byl zvýšen na 1587ccm. Tento dvoumístný model měl vyšší čelní sklo a stahovací okénka, včetně komfortnějších sedadel. Od roku 1959 vyšší přední sklo, včetně výše položených světlometů, následovalo i další auta a označení se změnilo na 356B. Porsche Convertible D dostalo jméno podle karosárny Drauz v Heibronnu, která se podílela na jeho výrobě. Auto bylo určeno zejména pro společnost na západě Spojených států a na základě teplého přímořského podnebí šlo auto ,,ruku v ruce“ s plátěnou střechou.

Další ,,kolébkou úspěchu“ byl automobil Carrera o objemu téměř 1 500 ccm. Jelikož byl poháněn závodním motorem, dosahoval rychlosti až 194km/h. Stavba vozu byla založena na závodním automobilu Porsche 550, a proto dosahovala jeho rychlost téměř 200km/h. Poslední automobil byl vyroben roku 1959. Téhož roku uvedl Porsche na trh tradiční typ 356B, který byl o čtyři roky později nahrazen propracovanější verzí, a to verzí 356 C. Tato verze měla kotoučové brzdy na všech kolech. Model Carrera, stejně tak i verze 356, se vyráběly až do roku 1965.

Zavodních potenciálů aut si všiml jistý Walter Glöckler. Porscheho automobily získaly významný úspěch v závodě v Le Mans, který vyhrály šestnáctkrát.V České republice existuje Porsche klub, kde se scházejí lidé, které zajímá veškeré dění kolem něj nebo například vlastní unikátní automobilový ,,kousek“ doma a chtějí ho ukázat ostatním nadšencům. Pokud také patříte mezi nadšence těchto aut, měli byste navštívit lánské muzeum, kde V dnešní době se cena tohoto auta pohybuje od  150,000$.

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

PressExpress.cz

iZprávyDnes.cz

Novinky-Zprávy.cz 

 

Spread the love

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

12 − 1 =